Debata na temat zastąpienia wozów konnych busami do Morskiego Oka trwa nieprzerwanie od 15 lat
Tatrzański Park Narodowy podchodzi do sprawy zastąpienia tradycyjnych wozów konnych nowoczesnymi autobusami na trasie do Morskiego Oka z dużą determinacją. To już kolejna próba wprowadzenia innowacyjnego rozwiązania, mającego na celu zmniejszenie eksploatacji koni. Jak dotąd, kwestia ta budzi wiele kontrowersji i jest przedmiotem wieloletniej debaty trwającej już 15 lat.
Szczególnym punktem zainteresowania turystów jest tzw. „Ceperstrada” — ponad siedmiokilometrowa droga łącząca Palenicę Białczańską z Morskim Okiem. Właśnie ta trasa przyciąga największą uwagę odwiedzających Zakopane – jedno z najpopularniejszych miejsc wypoczynku w Polsce. Zależnie od preferencji, można ją przebyć pieszo (co zajmuje około dwóch godzin i 20 minut), bryczką konną (w ciągu godziny) lub autobusem (w pół godziny).
Konie i asfaltowe drogi pojawiły się na trasie do Morskiego Oka jeszcze za czasów PRL, a obecnie stanowią nieodłączny element krajobrazu. Współcześnie, mimo licznych krytycznych głosów wobec eksploatacji koni, biznes transportu bryczkami kwitnie na dole Tatr. Zasilany jest on przez stale rosnącą rzeszę turystów – każdego dnia przybywa ich kilkadziesiąt tysięcy. W efekcie, ta gałąź gospodarki stała się jednym z najbardziej dochodowych segmentów rynku.

Zakopane na drodze do statusu uzdrowiska: władze miasta planują przyciągnąć nową grupę turystów
ORLEN Tour de Pologne Amatorów – Memoriał Ryszarda Szurkowskiego powraca na Podhale po kilku latach przerwy
Przed nami XVII edycja Zawodów Narciarskich o Puchar Gorców na stacji Czorsztyn-Ski
Brutalny atak nożem w wypożyczalni skuterów śnieżnych na Stachoniach
Niezapomniana wyprawa tatrzańska – ojciec i 8-letni syn utknęli na Pośredniej Turni
Przejęcie obowiązków Komendanta Powiatowego Policji w Zakopanem przez inspektora Roberta Chowanka
Przewodnik po najlepszych trasach na skutery śnieżne w Zakopanem