Modernizacja stacji w Zakopanem przyniesie krótsze podróże pociągami PKP
Decydująca faza prac modernizacyjnych prowadzonych przez PKP Polskie Linie Kolejowe na linii kolejowej numer 99, odcinek Chabówka – Zakopane, dobiega końca. Niewiele ponad miesiąc dzieli nas od momentu, kiedy dokładnie 22 grudnia 2023 roku, pasażerowie będą mogli znowu korzystać z usług kolejowych na trasie między Krakowem a Zakopanem. To oznacza powrót do regularnej komunikacji na tej trasie po przerwie spowodowanej pracami modernizacyjnymi.
Piotr Hamarnik, reprezentujący zespół prasowy PKP PLK, podkreśla, że istotnym efektem tych działań jest skrócenie czasu podróży między Krakowem a Zakopanem. Dzięki poprawie infrastruktury, pociągi dalekobieżne pokonają ten odcinek w około 150 minut. To istotna różnica w porównaniu do poprzedniego czasu przejazdu, który wynosił od 180 do nawet 210 minut.
PKP Intercity planuje zapewnić pasażerom pięć stałych połączeń do Zakopanego oraz dodatkowo dwa sezonowe. Wśród oferowanych połączeń znajdą się pociągi TLK Małopolska, TLK Karpaty oraz IC Witkacy, które będą dostępne dla mieszkańców Trójmiasta. Z Warszawy do Zakopanego dotrą pasażerowie pociągów EIC Tatry i IC Karłowicz, przy czym ten ostatni zatrzyma się również w Kielcach. Istotnym skróceniem czasu podróży będzie mogła pochwalić się trasa obsługiwana przez pociąg EIC Tatry – pokona on drogę ze stolicy do Zakopanego w zaledwie 4 godziny i 53 minuty, co jest poprawą o ponad 50 minut.